Szybkie treningi, które możesz wykonać w domu

Dbanie o formę jest współcześnie jedynym z podwstawowych obowiązków każdego nas. Odpowiednie ćwiczenia fizyczne nie tylko pozwalają nam zrzucić zbęde kilogramy, ale przede wszystkim zadbać o stan naszego zdrowia. Dlatego też warto przynajmniej kilka minut dziennie przeznaczyć na wysiłek fizyczny, nasze ciało z pewnością nam się odwdzięczy. Poniżej przedstawiamy wybrane treningi, z pewnością każdy wybierze spośród nich coś dla siebie.

 

Tabata

Tabata to rodzaj krótkiego, czterominutowego, intensywnego treningu metabolicznego, który spala tkankę tłuszczową, a także dotlenia nasz organizm. Trening stworzył japoński trener Izumi Tabata specjalnie dla zawodowych łyżwiarzy, szybko jednak przejęli go pasjonaci domowych ćwiczeń. Pomimo krótkiego czasu ćwiczeń (4 minuty plus rozgrzewka i ćwiczenia rozluźniające) trening ten jest niezwykle intensywny. Polega na 20 sekundowych rundach ćwiczeń przerywanych 10 sekundowymi przerwami. Sesje powtarzane są około 8 razy. W trakcie danej sesji musimy zrobić jak najwięcej powtórzeń danego ćwiczenia. Do wyboru mamy pompki, wyskoki, przysiady, brzuszki, pajacyki, wyskoki. Taki trening nie tylko intensywnie spala tkankę tłuszczową, ale także zwiększa wytrzymałość i wydolność organizmu. Nie wolno jednak przesadzać z treningami! Tabatę ćwiczymy maksymalnie 2-3 razy w tygodniu, ponieważ organizm musi mieć czas na regenerację.

Trening funkcjonalny

Jest to rodzaj intensywnych ćwiczeń, których celem jest wszechstronne wzmocnienie mięśni nie powodujące jednak ich rozbudowy. Trening funkcjonalny bazuje na naśladownaiu ruchów, które wykonujemy w życiu codziennym: sieganie po coś, podnoszenie czegoś itd. dzięki czemu wzmacniamy swoją koordynację i gibkość. Ćwiczenia wykonujemy w seriach po 45-90 sekund. Na każdą serę przypada jedno ćwiczenie, które powtarzamy w jak najszybszym tempie, a po upływie czasu przechodzimy do kolejnego zestawu. W celu zwiększenia intensywności ćwiczeń możemy wesprzeć się ciężarkami, hantelkami czy taśmami do ćwiczeń. Trening funkcjonalny zmiejsza ryzyko urazów w codziennym życiu i pozwala nam lżej wykonywać codzienne czynności. Wyraźnie poprawia naszą koncentrację i gibkość, wziększa wydolność organizmu i poprawia krążenie krwi.

Trening obwodowy

Trening obwodowy polega na wykonywaniu serii wybranych ćwiczeń jedne po drugich, co skutkuje szybkim spalaniem zbędnych kalorii. Taki trening w zalezności od doboru ćwiczeń pozwala nam osiągnąć różne rezultaty. Dzięki treningowi obwodowemu możemy spalić tkankę tłuszczową i wyrzeźbić sylwetkę, a także poprawić naszą kondycję ogólną i wzmocnić odporność. Ćwiczenia te, w odróżnieniu od innych treningów polegają na ćwiczeniu około 5-10 minut, a następnie zmianie zestawu, dzięki czemu podczas treningu nie nudzimy się. Trening obwodowy polega na szybkim wykonywaniu ćwiczeń w danych obwodach jedne po drugim, bez odpoczynku, co prowadzi do intensywnego spalania tłuszczu. Jego szybkie efekty z pewnością zachęcą cię do dalszych ćwiczeń.