Pozycjonowanie i optymalizacja stron ? dlaczego są tak istotne?

 

pozycjonowaniePozycjonowanie stron internetowych, znane też jako SEO ? od angielskiego Search Engine Optimization, jest dzisiaj jednym z najpopularniejszych elementów marketingu internetowego, mających niebagatelne znaczenie w kontekście promocji firm w wirtualnym świecie. W największym skrócie można powiedzieć, że pozycjonowanie ma za zadanie prowadzenie działań mających na celu usytuowanie konkretnej witryny internetowej na jak najwyższej pozycji w rankingach wyszukiwania wyszukiwarek internetowych. Za pośrednictwem linków do konkretnej witryny, ukrytych pod określonymi frazami kluczowymi mechanizmy wyszukiwarek porządkują strony, układając je od najbardziej do najmniej wartościowych. Ze względu na to, że nie jest to proces łatwy i wymaga czasu oraz odpowiednich zabiegów technicznych, z pozycjonowaniem zwykle łączy się optymalizacja strony, przede wszystkim dlatego, że serwis powinien być maksymalnie wartościowy w kontekście danego tematu witryny.

Jest to istotne z tego względu, że internauci rzadko kiedy przeglądają rezultaty wyszukiwania dalsze od tych znajdujących się na pierwszych trzech stronach. Im więc wyżej w kontekście danej frazy znajdzie się firmowa strona, tym lepiej, ponieważ istnieją wtedy zdecydowanie większe szanse na to, że firma zyska szansę na dotarcie do potencjalnych klientów. Istnieje wiele opinii na temat pozycjonowania, przy czym wiele z nich zakłada, że pozycjonowanie nie jest procesem kosztownym i może być przeprowadzone w sposób samodzielny, bez współpracy ze specjalistycznymi firmami. Nie do końca jest to prawdą, przede wszystkim dlatego, że SEO jest procesem długofalowym, wymagającym nie tylko rozległej wiedzy na temat mechanizmów działania systemów internetowych, ale także posiadania bogatych zapleczy w postaci domen czy wartościowych, płatnych, katalogów stron. Dobrze przemyślana strategia działania może okazać się kluczem do sukcesu całego przedsięwzięcia, dlatego też w przypadku stron internetowych firm ? szczególnie tych, które rozpoczynają dopiero swoją drogę do pozyskiwania stałych klientów ? pozycjonowanie powinno być zapośredniczone przez specjalistów, takich jak na przykład agencja Hop Na Top.

elementy komputeraW sieci znaleźć można mnóstwo agencji interaktywnych posiadających wszelkie niezbędne narzędzia do tego, aby opracować skuteczne techniki działania. Z jednej strony w przypadku witryn bardzo często konieczna jest optymalizacja kodu, treści i jej struktury, z drugiej absolutną podstawą jest takie ?obudowanie? witryny w sieci, żeby mechanizmy zarządzające wyszukiwarką były w stanie uznać ją za wiarygodną i w pełni wartościową. Żeby oba aspekty mogły być wprowadzone i przynosić wymierne rezultaty, niezbędna jest widza na temat preferencji wyszukiwarek oraz umiejętność szybkiego reagowania na wszelkie zmiany algorytmów, które są niezwykle popularne w przypadku największych przeglądarek. Ze względu na to, że w pozycjonowaniu mogą przydarzyć się działania niezgodne z normami etycznymi, wyszukiwarki cyklicznie ulegają modyfikacjom, aby utrudnić przeprowadzanie SEO. Z tego też powodu zawsze lepiej oddać swoją witrynę w dobre ręce, które umiejętnie będą nią zarządzać i wyprowadzać na prostą w przypadku jakichkolwiek turbulencji z algorytmami. Pozycjonowanie jest procesem trudnym także z tego względu, że algorytmy wyszukiwarek należą do najpilniej strzeżonych tajemnic, specjaliści mają więc nie lada zadanie do wykonania, działając intuicyjnie i starając się przewidywać ruchy na stronach.

Wiedza i doświadczenie pozwalają jednak na skuteczne działania, dzięki czemu w przestrzeni wirtualnej znaleźć można witryny z wyjątkowo dobrymi wynikami. SEO należy do tych elementów marketingu internetowego, który ? w porównaniu z innymi działaniami reklamowymi w postaci reklam czy banerów ? jest mniej ?inwazyjne? i mniej absorbujące finansowo. W przeciwieństwie do wyżej wymienionych jest także najbardziej skuteczne, ponieważ konsekwentne, długofalowe działanie jest w stanie utrzymywać pozytywne wyniki w rankingach wyszukiwarek. Z tego też powodu nawiązując współpracę z profesjonalistami, na przykład firma Hop Na Top, najlepszym rozwiązaniem byłoby oddanie się w ręce specjalistów na okres kilku lub kilkunastu miesięcy, ponieważ rzadko kiedy pozycjonowanie przynosi efekt z dnia na dzień. Sam proces pozycjonowania można podzielić na trzy podstawowe etapy, na które składa się dobór fraz kluczowych, najczęściej kilka lub kilkanaście, optymalizacja wewnątrz strony internetowej w taki sposób, aby była jak najlepiej dopasowana do czynników zewnętrznych oraz zadbanie o właśnie te czynniki zewnętrzne, które będą obudowywać witrynę za pomocą linków. Żeby było to możliwe w pierwszej kolejności powinno się dopasować odpowiednie frazy, które są niczym innym jak tylko wyrazami, które najlepiej odzwierciedlają to, co znajduje się na stronie internetowej. Użytkownicy internetu przeszukują bazy danych za pośrednictwem wyszukiwarek, wpisując w jej okienka konkretne słowa czy wyrażenia, dlatego też niezbędne jest dopasowanie takich określeń, dzięki których to właśnie ta konkretna witryna pojawi się na pierwszej stronie proponowanych wyników i zostanie z łatwością odnaleziona.

Frazy będą się różniły od siebie w zależności od branży oraz struktury strony, dlatego też inaczej będzie się wyszukiwać firm dystrybuujących części samochodowe a inaczej zakładów fryzjerskich, podobnie zresztą jak ma to miejsce w przypadku rozmaitych portali, blogów tematycznych czy sklepów internetowych. Pozycjonowanie nie może się obyć bez optymalizacji, ponieważ przejrzystość witryny, bogactwo i wartościowość umieszczonych na niej treści oraz porządek strukturalny jest niezbędny do przeprowadzanie dalszych etapów składających się na cały proces SEO.